Kwaliteit
Voor ABC Pensioen staat het begrip kwaliteit in de dienstverlening centraal. Wij borgen onze kwaliteit door middel van een gecertificeerd kwaliteitsborgingssysteem. Dit houdt ons scherp om kritisch naar onze dienstverlening te blijven kijken. Wij zijn aangesloten bij branchevereniging Adfiz. En onze pensioenadviseurs zijn professioneel, gediplomeerd en bekwaam binnen hun vakgebied.
Kwaliteitskeurmerken
ISO-certificaat
ISO-certificaten worden uitgereikt aan bedrijven die over een goedgekeurd kwaliteitsborgingsysteem beschikken. De ISO 9001 is de internationale norm voor kwaliteitsmanagementsystemen en legt de nadruk op klanttevredenheid en de daaruit voortkomende kwaliteitszorg en continue verbetering.
De kwaliteit komt onder meer tot uitdrukking in de volgende zaken:
- Onze medewerkers zijn deskundig door permanente studie en educatie.
- De gehele kantoororganisatie is strak doordat alle procedures vast liggen.
- We zorgen voor voortschrijdende kwaliteitsverbetering door continue klanttevredenheidsonderzoeken.
Controle van het ISO-certificaat
Voorafgaand aan de certificering vinden er twee auditbezoeken van een aantal dagen plaats. Vervolgens worden we (half)jaarlijks door een externe partij getoetst om te beoordelen of we blijven voldoen aan de eisen van de norm.
Adfiz
Adfiz is de branchevereniging van onafhankelijke financiële adviseurs. Een onafhankelijk adviseur vergelijkt als enige in de markt verschillende producten van verschillende aanbieders met elkaar. Zo weet jij zeker dat je het advies krijgt dat het beste bij jouw situatie past. ABC Pensioen is onafhankelijk adviseur en aangesloten bij Adfiz.
De branchevereniging van onafhankelijk financieel adviseurs
Inzicht is de belangrijkste succesfactor bij financiële beslissingen. Omdat je als klant niet weet wat je niet weet is het verstandig om een onafhankelijk adviseur te raadplegen. Adfiz is de branchevereniging van onafhankelijke financiële adviseurs. Adfiz versterkt de kracht van de onafhankelijk financieel adviseur. Zodat wij ons kunnen richten op het allerbelangrijkste: de klant inzicht geven bij het nemen van financiële beslissingen.
Kwaliteitsverbetering
Wij doen ons uiterste best om jou goed en zorgvuldig van dienst te zijn. Toch kunnen we niet uitsluiten dat we ergens een fout maken of dat het beter kan. Verbeterpunten en fouten willen we graag zo snel mogelijk herstellen én in de toekomst proberen te voorkomen. Heb je een klacht of een punt waarop wij onze dienstverlening kunnen verbeteren? Geef dit dan aan ons door, dan gaan we ons best doen dit in overleg met jou op te lossen of te verbeteren.
Klacht en/of verbeterpunt melden
Een melding of klacht kan je per mail sturen naar kwaliteitsverbetering@abcpensioen.nl. Ook kan je jouw bericht per post versturen naar:
ABC Pensioen
T.a.v. afdeling Kwaliteit
Postbus 444
7770 AK Hardenberg
Je ontvangt zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 2 weken, een terugkoppeling van ons. Uiteraard proberen wij samen met jou tot een oplossing te komen. Mocht dat niet tot jouw tevredenheid lukken, dan heb je de mogelijkheid jouw klacht voor te leggen aan het onafhankelijke Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid), waarbij ons kantoor is aangesloten. Informatie over het Klachteninstituut en hoe je een klacht kunt indienen vind je op de website www.kifid.nl.